Konfirmasjon

Påmelding til konfirmasjon 2024 er åpen!

Konfirmanttiden er et år der vi tar et dypdykk i Bibelen og blir kjent med Jesus. Follokirken er tilknyttet Misjonssambandets konfirmasjonsopplegg på Østlandet, kalt Ung:Konfirmant.

Ung:Konfirmant er det første trinnet i  Misjonssambandet øst sitt treårige disippeltreningsprogram bestående av trinnene Ung:Konfirmant, Ung:Etterfølger og Ung:Leder. Anbefalt løp er å begynne på Ung:Konfirmant i 8.klasse, og dermed har gjennomført både Ung:Konfirmant og Ung:Etterfølger før en konfirmerer seg i 9.klasse. Mange begynner også på Ung:Konfirmant i 9.klasse. Som konfirmant kan man altså starte rett på Ung:Konfirmant uten å måtte ta de andre trinnene. Det er også mulig å gå Ung:Konfirmant som et supplement til konfirmasjon i Den norske kirke.

Etter fulført konfirmasjonsundervisning blir det konfirmasjonsgudstjeneste 25. mai 2024. Gudstjenesten finner sted i Misjonskirken Kråkstad sine lokaler.

Ung:Konfirmant er et fullverdig konfirmasjonsopplegg med god undervisning, møter, aktiviteter og sosialt. Opplegget består av fire helgesamlinger.

SAMLINGER UNG:KONFIRMANT 2023/2024

22.-24. september - Fjellhaug, Oslo

10.-12. november - Solåsen leirsted

26.-28. januar - Hurdal Verk Folkehøyskole (ikke bekreftet)

12.-14. april - Fjellhaug, Oslo

Les mer om Ung:Konfirmant her.

Påmeldingen til Ung:Konfirmant er åpen og gjøres her.